Darmowa psychoterapia, leczenie uzależnień – finansowanie z EFS UE

Dla kogo?

Oferowane przez nas formy pomocy właściwe są dla wszystkich osób potrzebujących leczenia psychologicznego. Warunkiem uzyskania pomocy jest bycie:

• osobą uzależnioną od alkoholu,
  • osobą szkodliwie lub ryzykownie pijącą alkohol,
  • osobą doświadczającą trudności będących wynikiem długotrwałego kontaktu z osobą uzależnioną.

W tym drugim przypadku oznacza to, że z pomocy może skorzystać KAŻDY, u kogo przynajmniej jedna ważna osoba z bliskiego otoczenia ryzykownie, szkodliwie czy nałogowo piła lub pije alkohol.

Zapraszamy przede wszystkim osoby, które cierpią z powodu:

• uzależnienia od alkoholu i innych substancji,
  • trudności w bliskich relacjach (np. w związku, w relacjach z dziećmi, rodzicami),
  • problemów z samooceną i poczuciem własnej wartości,
  • problemów w życiu zawodowym i szkolnym,
  • zaburzeń nastroju (np. zaburzeń depresyjnych, wahań nastroju, poczucia pustki, braku satysfakcji z życia),
  • zaburzeń lękowych (np. fobii, napadów paniki, stanów lękowych)
  • zaburzeń osobowości (np. zależnego, borderline, narcystycznego),
  • dolegliwości psychosomatycznych (np. bólów w klatce piersiowej, głowy, brzucha oraz problemów dermatologicznych),
  • innych zaburzeń lub objawów o podłożu nerwicowym (np. przymusowych zachowań i myśli, lęków związanych z własnym zdrowiem czy innymi osobami),
  • problemów seksualnych (np. lęków seksualnych, problemów z wytryskiem, orgazmem, dylematów dotyczących tożsamości i orientacji seksualnej),
  • problemów ze snem (np. bezsenności, nadmiernej senności, koszmarów nocnych).
Psychoterapia pozwala poznać i zapanować nad źródłami psychicznego cierpienia i niechcianych zachowań. Istnieje wiele dowodów naukowych, że zmiana wywoływana w trakcie leczenia psychoterapią daje często efekty lepsze i trwalsze niż leczenie farmakologiczne.